ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

نگاهی به فینالیست شدن چلسی و توخل| جادوی پرسینگ و سیستم چرخشی بازیکنان

  • کد خبر: ۶۶۳۹۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
نگاهی به فینالیست شدن چلسی و توخل| جادوی پرسینگ و سیستم چرخشی بازیکنان
توماس توخل چگونه چلسی را از رده دهم جدول به فینال لیگ قهرمانان رساند؟!
به گزارش شهرآرانیوز، روزی‌که فرانک لمپارد جای خودش را به توماس توخل داد، خیلی از هواداران چلسی به فکر یک جایگاه آبرومند در لیگ برتر بودند؛ اما مربی جوان آلمانی حالا توقعات را به قهرمانی در چمپیونزلیگ رسانده است. وقتی توماس توخل، بیست‌و‌ششم ژانویه برای اولین‌بار وارد کوبهام شد، کاملا از چیز‌هایی که می‌تواند در غرب لندن کسب کند، مطمئن بود. با‌وجود اینکه در آن مقطع چلسی در رده دهم جدول بود، خرید‌های جدید جا نیفتاده بودند و خط دفاعی، فرم وحشتناکی داشت، توخل باور داشت می‌تواند اوضاع را سریع تغییر دهد.
 
در پایان ماه مِی، توخل پنجمین ماه حضورش در چلسی را سپری خواهد کرد؛ آن‌هم هنگامی که تیمش باید آماده حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. قصد توخل، پیشرفت چلسی بود؛ اما افزایش اعتماد‌به‌نفسِ پایین تیم آن هم در بدو ورودش، مهم‌ترین کاری بود که او می‌توانست انجام دهد. حضور در جمع ۴ تیم اول لیگ برتر و قهرمانی در‌FA کاپ، می‌توانست به‌اندازه کافی خوب باشد؛ اما رساندن تیم به مهم‌ترین ضیافت فوتبال باشگاهی یعنی فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول، نقش توخل را پررنگ‌تر می‌کند.
 
ابتدا تصور می‌شد تیم بی‌تجربه چلسی، مقابل قهرمان ۱۳ دوره لیگ قهرمانان اروپا حرفی برای گفتن نداشته باشد؛ اما در رفت‌و‌برگشت، آبی‌های لندن تیم برتر و مسلط میدان بودند و حتی می‌توانستند با نتیجه بهتری نسبت به ۳-۱ در‌مجموع، راهی فینال شوند. نمایش‌های چلسی هم‌اکنون با آن تساوی ۰-۰ مقابل ولورهمپتون در شروع کار توماس توخل، بسیار متفاوت است. توخل در‌این‌باره پس از پیروزی ۲ بر ۰ مقابل رئال‌مادرید صحبت کرد: وقتی به چلسی آمدم، از دیدن اولین جلسه تمرینی تیم در آستانه بازی با ولورهمپتون نسبتا راضی بودم. خوش‌حال بودم که می‌دیدم بازیکنان تیم قوی هستند و رفتاری شجاعانه دارند.
 
آن رویکرد هرگز تغییر نکرد. حضور در رختکن این تیم مایه خوش‌حالی است. حس می‌کنم که عضوی از این تیم هستم. کار من این است که انرژی و راهنمایی‌های لازم را به گروه منتقل کنم تا تیم به‌خوبی هدایت شود. هر کاری که از دستم بر‌بیاید، انجام می‌دهم. حمایت‌های زیادی از ما انجام می‌شود. ما به سؤالات زیادی که درباره ما مطرح شد، پاسخ دادیم. پرسینگ فعال، مسدود‌کردن خطوط پاس و انتقال‌های سریع، سنگ‌بنا‌های موفقیت توخل در چلسی بوده و آن‌ها مقابل رئال‌مادرید تمامی این عناصر را پیاده کردند.
 
آبی‌ها در خط هافبک خود با استفاده از موتوری خستگی‌ناپذیر به نام انگولو کانته، خط هافبک رئال‌مادرید را خنثی کردند و سپس ورنر و مانت با گل‌های خود، کار را تمام کردند. کای هاورتس و تیاگو سیلوا نیز فرصت‌های مهمی برای گل‌زنی داشتند. در نیمه اول بازی، ادوارد مندی چند مهار عالی داشت؛ اما با‌این‌حال، خط دفاع چلسی نیز همچون سایر بازی‌های فصل، مستحکم نشان داد. این هجدهمین کلین‌شیت چلسی در ۲۴ دیداری بوده که توخل روی نیمکت این تیم نشسته است.
 
آندریاس کریستنسن یکی از بازیکنان پرشماری بوده که بازی او تحت هدایت توخل کاملا متحول شده است. عطش و انرژی، ۲ واژه‌ای بودند که معمولا در چلسی لمپارد دیده نمی‌شد و به‌همین‌منظور، چلسی خرید‌های تابستانی زیادی انجام داد تا باشگاه از نظر کیفیت فنی ارتقا یابد. بااین‌حال جلسات تمرینی لذت‌بخش توخل باعث شد او ترکیب شکست‌خورده چلسی را دوباره متحد کند و اتحادی میان بازیکنان ایجاد کرد که آن‌ها از‌خودگذشتگی زیادی داشته باشند.
 
در‌حالی‌که به نظر می‌رسد توخل کم‌کم دارد ترکیب یازده‌نفره اصلی خودش را پیدا می‌کند، او از هنر سیستم چرخشی نیز به‌خوبی استفاده می‌کند تا از راضی‌بودن تمام بازیکنان در‌دسترسش اطمینان حاصل کند. این باعث می‌شود جلسات تمرینی با شدت بیشتری برگزار شود و بازیکنان برای کسب جایگاه در ترکیب اصلی مبارزه کنند. دیگر‌کار شایان‌توجه توخل در چلسی، توضیح مفاهیم تاکتیکی به بازیکنان، آن‌هم در زمانی کوتاه بود. او به‌خوبی توانست سیستم ۳-۴-۳ خود را پیاده کند. تیم توخل اکنون مستحکم‌ترین خط دفاعی اروپا را دارد و البته در خط هافبک و حمله نیز آبی‌ها چیزی کم ندارند.
 
این یعنی چلسی در استانبول نیز سعی می‌کند همچون دیدار نیمه‌نهایی‌FA کاپ، منچسترسیتی را شکست دهد. فراموش نکنید مأموریت اصلی توخل در این فصل، رساندن چلسی به جمع ۴ تیم برتر لیگ بود؛ اما او علاوه‌بر محقق‌کردن این هدف می‌تواند جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را نیز فتح کند. آورام گرانت و روبرتو دی‌متئو تنها‌مربیان تاریخ چلسی بودند که توانستند این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا برسانند؛ اما حالا توخل هم به جمع آن‌ها پیوسته است. نکته جالب اینجاست که توخل هم مثل گرانت و دی‌متئو، از اواسط فصل روی کار آمد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->